Descripció

El PLC s'ha d'entendre com un procés de reflexió del tractament de les diverses llengües que, a nivells diferents, hi ha en un centre educatiu. El Projecte Lingüístic forma part del Projecte Educatiu i ha de tenir present tant el marc legal com la diagnosi de la realitat del centre i ha de definir-se en aquests grans temes: el paper de la llengua vehicular, el tractament de les llengües curriculars i els aspectes d'organització i de gestió que tinguin repercussions lingüístiques.

Diagnosi
El PLC és un document de referència per la vida del centre, però cal una actualització que s'ajusti a la nova realitat sociolingüística.

Donada la realitat catalanoparlant de la zona, tant a nivell d'alumnat com de l'entorn, la llengua vehicular de la Zona Escolar Rural "Riu Ondara" és el català, tant a nivell administratiu com a nivell d'ensenyament-aprenentatge.

Considerant, però que s'estan  produint incorporacions d'alumnat immigrant amb desconeixement del català i/o el castellà, a diferents nivells i cicles, se'ls introdueix a nivell oral  i per immersió, al català. D'acord amb el progrés específic i l'assoliment de la llengua en propers trimestres o nivells se li introduirà de forma oral el castellà.

Projecte lingüístic